Alliance gaat contributie innen via ClubCollect

Onder het mom ‘leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel’ gaan we vanaf de start van het nieuwe seizoen het factureren en betalen van de contributie anders inrichten. Hiermee hebben de leden meer mogelijkheden om te betalen en kunnen we als vereniging een beter overzicht houden op deze belangrijke inkomstenstroom.

 

Om dit mogelijk te maken zijn we een samenwerking aangegaan met Clubcollect, een organisatie die veel (voetbal)verenigingen ondersteunt in dit proces.

 

Hoe werkt het precies? 

ClubCollect is een online facturatiemodule die onze vereniging ondersteunt bij het innen van contributie. Vanaf het moment dat wij de contributie gaan innen, ontvang je van ClubCollect een betaalverzoek met een link naar jouw persoonlijke betaalpagina per mail, sms of per brief.

 

Wat verandert er dan?

Met de start van de samenwerking met Clubcollect kunnen we meer flexibiliteit aanbieden om je rekening te betalen. Op dit moment hebben we eigenlijk maar vier mogelijkheden: jaar- of halfjaarscontributie, en automatische of handmatige betaling.

 

Vanaf de start van het nieuwe seizoen wordt het mogelijk om je jaarcontributie in maximaal 4 termijnen te betalen. Deze termijnen moeten dan met 60 dagen tussentijd worden betaald. Voor de verwerking van deze betalingen zal een bedrag van € 3,00 per termijn in rekening worden gebracht.

Dus stel dat je een contributiebedrag van € 220,00 (seizoen 22/23) betaalt plus je kledingfondsbijdrage van €22,00 dan is je totaal te betalen bedrag € 242,00.

Je kan dit net zoals nu in één keer betalen, of laten incasseren, maar je kan er in de nieuwe situatie ook voor kiezen om in maximaal vier termijnen te betalen. Je betaalt dan op:

  • 30 Sep € 63,50 (€ 242 / 4 = € 60,50 plus € 3,00 termijnkosten)
  • 30 Nov € 63,50
  • 30 Jan € 63,50
  • 30 Mrt € 63,50

Of bijvoorbeeld als je er voor kiest om in 2 termijnen te betalen:

  • 30 Sep € 124,00 (€ 242 / 2 = € 121,00 plus € 3,00 termijnkosten)
  • 30 Nov € 124,00

 

Hoe gaat dit werken voor mij?

  • Ik heb nu gekozen voor een jaarcontributie en laat automatisch incasseren

In dat geval gaan wij er vanuit dat je die keuze blijft maken. Nadat de factuur aan je is toegestuurd krijg je van Clubcollect een berichtje dat binnen een aantal dagen de incasso zal plaatsvinden van je rekening.

Mocht je gebruik willen maken van de nieuwe flexibiliteit dan kun je een mailtje te sturen naar ledenadmin@alliance22.nl met het verzoek je automatische incasso in te trekken. Als wij niets van je horen voor 1 augustus dan gaan we er van uit dat je je keuze niet wil wijzigen.

 

  • Ik heb nu gekozen voor halfjaarlijkse contributie en ik laat automatisch incasseren of ik betaal handmatig

Vanwege de nieuwe flexibiliteit van Clubcollect gaan wij stoppen met het aanbieden van deze mogelijkheid. Je kunt immers zelf kiezen in hoeveel termijnen je kunt betalen, en je betalingen over het hele seizoen spreiden.

Wij zullen alle leden die nu gebruik maken van deze mogelijkheid omzetten naar jaarlijkse facturatie en GEEN automatische incasso instellen. De manier waarop je wilt betalen en het aantal termijnen (tot maximaal 4) kun je instellen in de Clubcollect betaalomgeving. Deze link ontvang je als je je factuur elektronisch ontvangt.

 

  • Ik betaal nu handmatig of ga er voor kiezen handmatig te betalen

Je ontvangt midden september de factuur voor het nieuwe seizoen met een betaallink van Clubcollect. Via deze betaallink kan je er voor kiezen om in meerdere termijnen te betalen (tot maximaal 4) en je geeft aan op welke manier je gaat betalen.

 

Niet betalen van contributie

Alliance ’22 is een vereniging en de vereniging dat zijn wij samen. Om te kunnen voetballen zijn wij afhankelijk van de contributie die wij met z’n allen betalen. Wij zijn heel blij met het feit dat de meeste Alliancers hun contributie direct betalen. Met de nieuwe mogelijkheden gaan wij er van uit dat dit nog makkelijker wordt.

 

Vanzelfsprekend gaat er bij ons ook wel eens wat mis. Als je van mening bent dat wij je ten onrechte of foutief iets in rekening brengen, dan kan je dat nu via de Clubcollect betaallink nog makkelijker melden.

Maar om te zorgen dat we allemaal kunnen blijven voetballen, zullen we wel strenger gaan optreden tegen de leden, waarvan we de contributie niet kunnen innen of die niet wordt betaald. Omdat iedereen ook wel eens wat vergeet, zullen we je via Clubcollect drie vriendelijke herinneringen sturen. Maar als we dan nog steeds niets hebben ontvangen, dan gaan we andere maatregelen nemen. 

 

Zo verlies je dan het recht om mee te trainen en zal je ook niet meer worden opgesteld bij een wedstrijd. Ondanks deze maatregelen moet je dan nog steeds je rekening betalen en zullen we € 40,00 incassokosten in rekening brengen.

 

Uiteindelijk zullen we het innen van je rekening uit handen geven aan een incassoburo.

 

Deze situatie willen we natuurlijk allemaal voorkomen. Mochten er daarom bijzondere redenen zijn voor het uitblijven van je betaling, dan kan je altijd via je Clubcollect-betaallink of via penningmeester@alliance22.nl contact opnemen. Dan gaan we samen in gesprek om een oplossing te vinden.

CLubCollect nl payment request