Kantine - en wedstrijdsecretariaat diensten 2022 - 2023

De bal is weer gaan rollen. Op 27 augustus starten we met de jeugdzeskamp. Het eerste wedstrijdweekend valt op 3 en 4 september. Hierbij treffen jullie de teamindeling voor de kantinediensten en voor de wedstrijdsecretariaat diensten. Willen jullie zorgen dat de aanvoerders/teamleiders de indeling van spelers voor hun team gaan regelen? 

Een kantinedienst van een team duurt maximaal 6 uur. De kantinediensten starten dit seizoen al op zaterdag 27 augustus. Tijdens de kantinediensten is er een zogenaamde ‘toezichthouder’ aanwezig is. Dit is een ervaren kracht die de mensen die dienst hebben wegwijs maakt en begeleid.

 

Bekijk het kantinerooster 2022/2023 >>

 

Naast de kantinedienst is er op zaterdag een aparte wedstrijdsecretariaat dienst. De wedstrijdsecretariaat dienst duurt 3 uur op zaterdag. Op zaterdag is er bij de eerste dienst een ervaren persoon aanwezig. Bij de middagdiensten op zaterdag en zondag gaat het wedstrijdsecretariaat naar de kantine. Daarvoor wordt een extra persoon ingedeeld bij de kantine ploeg. Een beschrijving van de taken en een checklist is aanwezig in het wedstrijdsecretariaat.

Bij het vervullen van wedstrijdsecretariaat diensten draait het in feite om twee zaken:

  A. Het toezien op juist verloop van de wedstrijdochtend of -middag. 

  B. Het vertegenwoordigen van de club bij ontvangst gasten en optreden in geval van ‘calamiteiten’.

De JO/MO13 en hoger, incl de senioren, doen 3 kantinediensten dit jaar. De JO/MO8 t/m 12 doen 2 kantinediensten. Alle teams die op zaterdag spelen doen 1 wedstrijdsecretariaat dienst, de JO/MO 9 t/m 12 doen twee wedstrijdsecretariaat diensten

We rekenen erop dat alle teams hun diensten invullen. Samen maken we de club!

 

Wat moet ik doen als teamleider of aanvoerder?

Voor 2 september een rooster met namen voor de kantinediensten en wedstrijdsecretariaat diensten van jouw team doorgeven per mail aan vicevoorzitter@alliance22.nl.

Doorgeven namen kantine- en wedstrijdsecretariaat diensten

De tijden van de diensten zijn:

Kantinedienst

 

Wedstrijdsecretariaat dienst

           

Dag

tijd

Aantal personen

 

Dag

tijd

Aantal personen

       

Zaterdag

08.00 - 14:00 uur

3

 

Zaterdag

08:00 - 11:00 uur

1

       

Zaterdag

14:00 - 19.00 uur

4*

 

Zaterdag

11:00 - 14:00 uur

2

       

Zondag

09.00 - 14:30 uur

4*

                 

Zondag

14:30 - 20.00 uur

4*

                 

* = incl 1 extra voor Wedstrijd secr.

                 


Hou bij het maken van het rooster voor jouw team met:

  1. 1. Een kantinedienst van ca. 6 uur kan maximaal in twee shifts worden opgesplitst (drie/vier personen/shift).
  2. 2. Voor alle diensten moet drie of vier personen worden ingedeeld (bij 2 shift zin dat 2 x 3 of 4 personen).
  3. 3. De kantinediensten starten op zaterdag om 8.00 uur, de laatste dienst eindigt dan om 19.00 uur. Op zondag is het start tijdstip naar 9.00 uur verschoven, de laatste dienst loopt door tot 20.00 uur.  
  4. 4. Personen die dienst draaien moeten ten minste 18 jaar zijn ivm wettelijke regels voor sportkantines (sociale hygiëne en alcohol).
  5. 5. Als een team niet of met te weinig mensen voor een dienst opkomt, betekent dit dat de keuken of zelfs hele kantine moet worden gesloten! Het team wordt in dat geval ook nog voor een extra weekenddag ingedeeld.

Bekijk het kantinerooster 2022/2023 >>

 

Op de bovenstaande link tref je een overzicht waarin per team de namen moeten worden ingevuld van de mensen die de betreffende shifts gaan draaien. Daarnaast moet voor ieder team een contactpersoon (incl telefoonnummer) worden doorgeven, zodat we de teams direct kunnen benaderen, als hun dienst uitvalt of als er iets mis gaat met de opkomst voor een kantinedienst. De teamleiders/aanvoerders wordt vriendelijk én dringend verzocht om het ingevulde schema voor 2 september te mailen aan vicevoorzitter@alliance22.nl.

Mochten jullie nog vragen hebben over de kantinediensten, stel die dan via vicevoorzitter@alliance22.nl.

 
Tot slot:
Alliance heeft beleid ten aanzien van het gebruik en schenken van alcohol. Voor de personen die kantinedienst hebben, zijn deze regels én de aanwijzingen voor het verplicht checken van ID en leeftijd van jongeren, samengevat in het Alliance Alcohol A4tje (zie PDF download onderaan).

logo alliance

Bij Alliance is de kantine van ons samen en doen we dat ook samen!

 

Bijlagen:
Bewaar het bestand Alliance '22 Alcohol regels.pdfAlliance '22 Alcohol regels.pdf566 kB05-02-2020 11:57