Corona Update Jeugd 29 april met wijzigingen van 30 april (geel gearceerd)

Onder voorbehoud van goedkeuring door de Gemeente Haarlem van het door het bestuur ingediende plan, zullen vanaf aanstaande woensdag 29 april 2020 de trainingen voor de jeugd tot en met 18 jaar weer kunnen starten. Er geldt een aangepast trainingsschema en er is een speciaal programma voor de zaterdagen, zie voor de laatste versies 'Corona update 6'. Over de zondagen (O19, mini’s en Master Voetbal Plan) volgt later deze week informatie.

Onderdeel van het plan en overeenkomstig de voorschriften vanuit de overheid is de aanwezigheid van een corona-verantwoordelijke tijdens trainingen. Wij hebben die ‘Veldwachter’ genoemd. Daarvoor zijn wij op zoek naar vrijwilligers (zie onder). Geen veldwachter betekent ook geen training(en). Wij vertrouwen daarom op voldoende aanmeldingen vanuit de ouders/verzorgers van de jeugdleden en zullen het schema van veldwachters z.s.m. communiceren.

Op het voetballen bij Sv Alliance ‘22 is het protocol verantwoord sporten van de Vereniging Sport en Gemeenten en NOC*NSF van toepassing:

Protocol verantwoord sporten: algemene hygiëneregels 

Protocol verantwoord sporten voor sporters en ouders/verzorgers 

Protocol verantwoord sporten voor trainers begeleiders en vrijwilligers 

 

De protocollen zijn ook met pictogrammen weergegeven in onderstaande posters:

Poster voor sporters

Poster voor ouder(s)/verzorger(s)

 

De protocollen van de KNVB zijn nog specifieker gemaakt voor het voetbal:

Protocol voor trainers

Protocol voor spelers

Protocol voor ouder(s)/verzorger(s)

Algemene hygiënemaatregelen

 

 

Daarnaast geldt specifiek voor Sv Alliance’22:

  • - Ook niet-leden zijn welkom, dus spelers/speelsters kunnen hun vrienden/vriendinnen meenemen. Breng jouw trainer daarvan s.v.p. ruimschoots van tevoren op de hoogte
  • - Behalve mensen uit het corona-team van Alliance (zie onder), trainers, veldwachters (zie onder) en vertegenwoordigers van of namens de Gemeente Haarlem zijn volwassenen niet toegestaan op het sportcomplex
  • - Vaste fietsenstalling is voor kinderen tot en met 12 jaar
  • - Vaste/gebruikelijke toegangshek is in- en uitgang voor kinderen tot en met 12 jaar
  • - Fietsen voor kinderen 13 tot en met 18 jaar op de autoparkeerplaatsen nabij het ambulance-hek, zie kaartje
  • - Het ambulance-hek is is in- en uitgang voor kinderen 13 tot en met 18 jaar
  • - Spelers en speelsters van 19 jaar uit O19 kunnen helaas niet meespelen
  • - Spelers en speelsters van 13 jaar in O13 teams moeten trainen volgens het protocol Verantwoord Sporten voor 13-18 jaar en zij trainen gescheiden van hun teamgenoten die 12 jaar zijn of jonger
  •  

Wij gaan ervan uit dat alle betrokkenen alle bovenstaande informatie tot zich nemen en dat een ieder zich hieraan houdt.

 

Rolverdeling binnen het ‘Corona-team’ van Alliance:

Andere rollen:

  1. 1. Veldwachter 
  2. 2. Trainer van spelers/speelsters tot en met 12 jaar (zie ook ‘Protocol verantwoord sporten’)
  3. 3. Trainer van spelers/speelsters 13 tot en met 18 jaar (zie ook ‘Protocol verantwoord sporten’)

Ad 1. Veldwachter 

  • - De veldwachter is de ‘corona-verantwoordelijke van dienst’ binnen Alliance (soort bestuursdienst)
  • - Geel hesje aandoen voor de herkenbaarheid (liggen in materiaalruimte in de Jako doos)
  • - Volwassenen van het sportcomplex weren, zij hebben geen toegang (alleen trainers)
  • - Toezien op slechts 1 trainer tegelijk in materiaalruimte
  • - Met trainers van spelers/speelsters 13 tot en met 18 jaar toezien op 1,5m afstand bij op en af sportcomplex en op veld tijdens trainingen
  • - Toezien op gebruik van toiletten (alleen hoognodig, toiletten van kleedkamers 1-4 zijn open, alle kleedkamers zij dicht), klink en toiletbril na elk gebruik desinfecteren (schoonmaakmiddel en papieren rol staan in de - materiaalruimte)
  • - Behulpzaamheid in EHBO (EHBO-koffer ligt in materiaalruimte)
  • - Aan het einde van de dienst eventueel gebruikte toilet(ten) bij kleedkamers 1-4 schoonmaken

 

Op de volgende dagen en tijden is een veldwachter nodig:

  • - Maandag van 16:30 tot en met 21:15 uur
  • - Dinsdag van 15:30 tot en met 21:15 uur
  • - Woensdag van 16:00 tot en met 20:30 uur
  • - Donderdag van 16:30 tot en met 21:15 uur
  • - Vrijdag van 18:30 tot en met 21:30 uur
  • - Zaterdag van 8:30 tot en met 18:00 uur

Als u een of meerdere blokken van 1,5-2,5 uur voor uw rekening kunt nemen, mail dan s.v.p. die dag(en) en tijd(en) aan Menso de Maar, tc@alliance22.nl.

 

Ad 2. Trainer van spelers/speelsters tot en met 12 jaar

  • - - 1 trainer per team, bij meer dan 8 spelers/speelsters zijn 2 trainers toegestaan. De groep moet dan wel in tweeën worden gesplitst.
  • - Er kan zich op enig moment slechts één volwassene bevinden in de materiaalruimte. Spelers/speelsters hebben geen toegang tot de materiaalruimte.
  • - Eerste keer hesjes en hoedjes (maximaal 20, zodat er voor iedere groep voldoende zijn) uit materiaalruimte pakken, daarna die mee naar huis nemen voor volgende trainingen.
  • - Trainers checken voorafgaand aan trainingen bij spelers expliciet of ze (geen) klachten hebben en of er thuis (geen) mensen zijn met koorts of vastgestelde corona.
  • - Trainers wachten spelers op bij de poort van binnenkomst (10 minuten voor de start van de training)  en lopen met de groep naar het aangewezen trainingsveld. Daarvoor zorgen ze ervoor dat op het veld alles klaar staat, zodat de training direct kan beginnen.
  • - Als je als trainer al eerder naar het complex komt en je zoon/dochter er al bij is, meld dat s.v.p. bij de dienstdoende veldwachter (met geel hesje).
  • - Bij aansluitende trainingen van teams die met dezelfde type bal spelen, worden dezelfde ballen gebruikt om zo min mogelijk personen in de materiaalruimte hebben.
  • - Tijdens de training de hesjes niet uitwisselen tussen spelers en zorg dat de hesjes voor de nieuwe training weer schoon zijn; 
  • - Zorg ervoor dat je aan het eind van de training met hetzelfde aantal ballen afsluit als je bent begonnen.
  • - Indien van toepassing: na terugzetten van ballenkooi het handvat desinfecteren (schoonmaakmiddel en papieren rol staan in de materiaalruimte)
  • - Zorg dat je weet wie er aanwezig zijn bij de training/activiteit, zowel leden als niet-leden; hou daartoe s.v.p. een presentielijst bij.
  • - Heb je vragen over materialen, stel ze aan materiaalbeheerder Rick van Dijk.



Ad 3. Trainer van spelers/speelsters 13 tot en met 18 jaar

  • - 1 trainer per team, bij meer dan 8 spelers/speelsters zijn 2 trainers toegestaan. De groep moet dan wel in tweeën worden gesplitst.
  • - Toezien op afstand van 1,5 meter bij komen en gaan van het sportcomplex
  • - Toezien op afstand van 1,5 meter tussen spelers/speelsters op veld
  • - Er kan zich op enig moment slechts één volwassene bevinden in de materiaalruimte. Spelers/speelsters hebben geen toegang tot de materiaalruimte.
  • - Eerste keer hesjes en hoedjes (maximaal 20, zodat er voor iedere groep voldoende zijn) uit materiaalruimte pakken, daarna die mee naar huis nemen voor volgende trainingen.
  • - Trainers checken voorafgaand aan trainingen bij spelers expliciet of ze (geen) klachten hebben en of er thuis (geen) mensen zijn met koorts of vastgestelde corona.
  • - Trainers wachten spelers op bij de poort van binnenkomst (10 minuten voor de start van de training)  en lopen met de groep naar het aangewezen trainingsveld. Daarvoor zorgen ze ervoor dat op het veld alles klaar staat, zodat de training direct kan beginnen. 
  • - Als je als trainer al eerder naar het complex komt en je zoon/dochter er al bij is, meld dat s.v.p. bij de dienstdoende veldwachter (met geel hesje).
  • - Bij aansluitende trainingen van teams die met dezelfde type bal spelen, worden dezelfde ballen gebruikt om zo min mogelijk personen in de materiaalruimte hebben.
  • - Tijdens de training de hesjes niet uitwisselen tussen spelers en zorg dat de hesjes voor de nieuwe training weer schoon zijn;  
  • - Zorg ervoor dat je aan het eind van de training met hetzelfde aantal ballen afsluit als je bent begonnen.
  • - Na terugzetten van ballenkooi het handvat desinfecteren (schoonmaakmiddel en papieren rol staan in de materiaalruimte)
  • - Zorg dat je weet wie er aanwezig zijn bij de training/activiteit, zowel leden als niet-leden; hou daartoe s.v.p. een presentielijst bij.
  • - Heb je vragen over materialen, stel ze aan materiaalbeheerder Rick van Dijk.

 

In de volgende corona update hopen wij te kunnen communiceren:

  • - dat de Gemeente Haarlem ons groen licht heeft gegeven;
  • - dat er zich voldoende veldwachters hebben opgegeven; en 
  •  - dat de trainigen daadwerkelijk vanaf aanstaande woensdag van start zullen gaan.